17 Kasım 2014 Pazartesi

Aforizma

Aforizma ya da TDK'nın anlatımıyla özdeyişlerin keyfini farkedeli çok olmadı. Kitaplardan sevdiğim cümleleri kaydettiğim ajandama aforizma da kaydeder oldum. Akıllı insan illa her şeyi yaşayarak öğrenen değil başkalarının yaşadıklarından da tecrübe edinenmiş.Yani Amerika'yı ikinci kere keşfetmenin alemi yok deniliyor lafın kısacası.

Sizler için sevdiğim bazı aforizmalara yer vereceğim bugün. Onları okudukça kaybolduğumuz labirentlerde aslında bir çok yön işareti olduğunu göreceksiniz. Acı veren bir şeye gülebilecek, komik gelen bir şeyin aslında ne çok anlam içerdiğini fark edip düşünecek, önemsiz gelen ayrıntıların hele hele yinelenmeleri ile ne çok şeye yön verdiğini fark edebileceksiniz.

Charles Baudelaire:
En korkunç acılar sessiz acılardır.


yani orta yerde yandım ölüyorum diye basbas bağırana bakın elbette ama aslında susanların söylediğini duyun..dimi yani?

Konfüçyüs:
Mutlu olmak için, içinde bulunduğunuz andan daha iyi bir zaman olduğuna karar vermek için, beklemekten vazgeçin. Mutluluk bir varış değil, bir yolculuktur. Pek çokları mutluluğu insandan daha yüksekte ararlar, bazıları daha alçakta. Oysa mutluluk insanın boyu hizasındadır.


Yaniiii şarkısı bile var "uzaklarda aramam,çünkü sen içimdesin". Elimizdeki hazineleri görmeden geçip gidiyor hayat.

Trevanian:
Geçmiş denilen şey, gelecekten arındırıldığı anda bir yığın önemsiz ayrıntı haline gelir.


Bir çok dumur edici kitaba imza atan Trevenian'ı ciddiye almadan okuyamıyorum. O beyin ne söz ürettiyse iki kere düşünmek lazım.

Samuel Beckett:
Hiçbir şey yapmamanın bile, bir yolu yordamı vardır. 


hahaha işte bunu tatillerde düstur edindim kendime.Kesinlikle haklı.

John Fowles:
Kendi hatalarımı, her zaman başkalarının erdemlerinden daha ilginç bulmuşumdur


İşte tam da bu yeni yeni öğrenmeye başladığım bir hayat felsefesi.

Jean-Paul Sartre:
Ben kendim değilim, ama olmak isterim.


Kendinize ayna tutup bakmanıza neden olan bu aforizma ile birlikte ne çok "ben" barındırdığımı fark ettim.Olması istenilen Goncagül, olan Goncagül,olmak istediğim Goncagül,olmak zorunda olduğum Goncagül...bu yazıyı yazan kim?Ödev yapan Goncagül :-)


ve elbette baş köşeye kazınılması gereken bir aforizma Gandhi'den:

Mahatma Gandhi:
Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür.
Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür.
Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür.
Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür.
Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değerlerinize dönüşür.
Değerlerinize dikkat edin; karakterinize dönüşür.
Karakterinize dikkat edin; kaderinize dönüşür.


İki kişi var ki okurken bile saygıyla başımı öne eğmeden yapamıyorum.Shakespeare ve Khalil Gibran. İki ayrı kültürün iki ayrı ülkenin iki ayrı zamanın güneşi onlar.

Shkespeare:









  •  Kaderimiz yıldızlarda değil kendi içimizde yatar.
  • Herkesi sev, bir kaçına güven, hiçbirine yanlış yapma
  • Cehennem boş ve bütün şeytanlar burada.
  • Sarp tepeleri tırmanmak için önce yavaş adımlarla başlamalısınız.
  • Ne olduğumuzu biliriz, ne olacağımızı değil.
  • Tanrı size bir yüz vermiş, siz kendinize ikincisini yapıyorsunuz.
  • Kelimelerim uçar, düşüncelerim yerde kalır: Düşüncelerim olmadan kelimelerim cennete erişemez.
  • Herkesi dinleyin, azıyla konuşun.
  • Cennet sevgisi cennetlik yapar.
  • Doğmak kaçırılmak gibi bir şey.Ve köle olarak satılmak.
  • Bir aptal kendini zeki sanır, ancak akıllı biri kendinin aptal olduğunu bilir.
  • Sevdiklerimizden ayrı kalmak; kendi kendine - ölümcül bir sürgün.
  • Barış antlaşmaları fetihin doğasından gelir; ancak böyle iki tarafta asilce boyun eğmiş olur ve hiçbir taraf kaybetmez.
Khalil Gibran:

  • Keder sizi deştikçe, daha fazla neşeye yer açar
  • Ağaçlar yerin gök üstüne yazdığı şiirlerdir. Biz onları devirir, kağıda çeviririz, Üstüne kofluğumuzu kaydedebilelim diye
  • Anlayışlı olan beni anlayışlı, aptal olan ise aptal bulur. Bence ikisi de haklıdır
  • Bana "seni anlamıyorum" demen, hak etmediğim bir övgü, hak etmediğin bir yergidir
  • Bana kulak ver ki, sana ses verebileyim
  • Baskıya başkaldırmayan kişi kendine karşı adaletsizdir
  • Evim der ki, "Beni bırakma, çünkü burada senin geçmişin yaşıyor." Yolum der ki, "Gel ve beni izle, çünkü ben senin geleceğinim." Ve ben hem eve, hem de yola derim ki, "Benim ne geçmişim, ne de geleceğim var. Eğer kalırsam, kalışımda bir ayrılış vardır; gidersem, ayrılışımda bir kalış
  • Her erkek iki kadına aşık olur. Biri hayallerinde yarattığı diğeriyse henüz doğmamış olandır
  • İnsanın hakikati, sana gösterdiğinde değil, gösteremediğindedir. Bundan ötürü onu tanımak istersen dediklerine değil, demediklerine kulak ver.
  • İş, görünür kılınmış sevgidir.
  • Kulağa gelen müzik tekse de, onu oluşturan notalar farklıdır.
  • Misafirler olmasaydı, evlerimiz mezara dönerdi.
  • Ne gariptir ki toplum olarak, aklı yavaş olana değil de ayağı yavaş olana; yüreği kör olana değil de gözü kör olana acırız...
  • Öğrenimsiz akıl sürülmemiş tarlaya benzer.
  • Sahip olduklarınızdan verdiğinizde çok az şey vermiş olursunuz. Gerçek veriş kendinizden vermektir.
  • Sırtını güneşe çevirirsen gölgenden gayrı bir şey göremezsin.
  • Suskunluğu gevezeden, hoşgörüyü hoşgörüsüzden ve kibarlığı kaba olandan öğrendim. Ne garip ki, tüm bu öğretmenlerime karşı oldukça nankörüm.ha
  • Şiir bir düşüncenin ifadesi değildir. O, kanayan bir yaradan veya gülümseyen bir ağızdan yükselen bir şarkıdır.
  • 'Tek doğruyu buldum' değil, 'Bir doğruyu buldum' deyin.
  • Toprağın neresini kazarsan kaz, bir define bulacaksın. Ancak bir çiftçinin inancıyla kazmalısın.20
  • Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun, Ne duyabiliyorsun.
  • Yanlışlarımızı doğrularımızdan daha büyük bir coşkuyla savunmamız ne gariptir!
  • Yoksa, ne çiçek açan ne de meyve veren bir ağaç mı olsaydım; çünkü verimli olabilmenin sancısı, kıraç olmaktan ağırdır ve eli açık zenginin çektiği acı dilencinin sefaletinden beterdir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder